poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Madzikowy radar na modę - kampanie na sezon fall 2014.

Początek sierpnia - przepiękne słońce, upał i ciepła woda w jeziorze - lato trwa w najlepsze. Ale w świecie mody sezon letni dawno się zakończył, nie licząc upragnionego odpoczynku po miesiącach ciężkiej pracy ( jeszcze miesiąc temu w Paryżu odbywał się Fashion Week Haute Couture, gdzie były prezentowane najpiękniejsze stroje stworzone na potrzeby najbogatszej klienteli ). Zapewne teraz, najwięksi świata mody zamykają ostatnie projekty, pakują swoje ogromne walizki z logo LV i wylatują do najbardziej ekskluzywnych miejsc na świecie, by w blasku słońca grzać tyłki w strojach kąpielowych od Victoria's Secret i Vilebrequin. Oczywiście nie zostawiają nas z pustymi rękoma - każdego dnia pojawiają się nowe zdjęcia promujące kolekcje na sezon fall 2014, byśmy właśnie teraz, w momencie największej modowej nudy, poszli do sklepów i szturmem wykupili wełniano - futrzane fatałaszki na zbliżające się chłodne, deszczowe dni.


Hermes Fall/Winter 2012-2013

Pierwsza kampania, brytyjski dom mody Alexander McQueen postanowił zaangażować do swojego projektu - modelkę Edie Campbell i modela konia, natomiast do pstrykania zdjęć wybrano Stevena Kleina. Jak zawsze jest dziwnie i pokracznie, ale trzeba przyznać - skoro nawet sama Księżna Kate nosi ubrania projektu Sary Burton (a to właśnie ta Pani zaprojektowała słynną suknię ślubną Katarzyny), to znaczy, że mimo iż na zdjęciach promujących kolekcję nie wygląda - kobieta ubrana w stroje tej marki prezentuje się pięknie.





Księżna Kate zawsze mnie zachwyca w kreacjach od McQueen'a.

Alberta Ferretti - trzeci raz pod rząd zaangażowano jako twarz kolekcji Marięcarlę Boscono. Fotografował sam Peter Lindbergh ( prawdziwy mistrz portetów ), dlatego dostajemy zdjęcia bardzo delikatne i kobiece. Kampania nie jest w żadnym stopniu intrygująca, ot zwykły las i kreacje wtapiające się w tło - jednak Mariacarla- CU-DO-WNA. 





Po leśnym odprężeniu przenosimy się do więzienia. O tak, ale to nie będzie byle jaka paka, tylko rasowa modowa mekka, bo więźniarki noszą tutaj stroje od samego Alexandra Wanga. Zdjęcia robił Steven Klein, a w rolę przestępczyń wcieliły się Anna Ewers, Vanessa Moody, Kaitlin Aas, Lexi Boling oraz Kat Hessen. Jak się podoba taki klimat?




Anthony Vaccarello stawia na to, co się u niego sprawdza. Anja Rubik i jej długie nogi brylują w jessiennej kampanii - co prawda na razie w sieci pojawiło się tylko jedno zdjęcie, ale ja nie mogę się doczekać kolejnych. Nasza najlepsza modelka i odkryty oraz wypromowany przez nią projektant stanowią duet idealny ( a żeby pary były do pary, zdjęcia wykonali Inez & Vinoodh)



Gisele Bundchen dla Balenciaga. Chyba nic więcej nie muszę mówić. Klasa sama w sobie, legenda i wielkie pieniądze. Dla mnie jedna z najlepszych kampanii w sezonie - dynamiczna, bardzo zaskakująca (ta fryzura Gisele) i najzwyczajniej w świecie przyciągająca uwagę. Alexandrze Wang, kłaniam się. Zdjęcia autorstwa Stevena Kleina.





Teraz pora na jedną z moich ulubionych marek - Balmain. Tak jak kocham te stroje, tak mówię nie dla kampanii. Nuda, nuda, nuda. Modelka na modelce, bez makijażu, bez uczuć i bez polotu. Nawet ubrania nie wyglądają na tak wspaniałe jakie są w rzeczywistości. A szkoda. Mario Sorrenti sfotografował Ysaunny Brito, Issę Lish, Binx Walton, nową twarz Kaylę Scott oraz dwie super modelki Carę Delevingne oraz Jourdan Dunn.




Już zdecydowanie wolałam letnią kampanię z Rihanną. Widać w niej było ten charakterystyczny dla Balmain przepych i nietuzinkowość.


Kolejna marka z wysp brytyjskich - Belstaff. Na sezon wiosna/lato 2014 zaangażowali do swojej kampanii samego Davida Beckhama, teraz natomiast żeby trochę zaoszczędzić postanowiono zrezygnować z gwiazdy angielskiego football'u, zatrudniając na jego miejsce Caroline Brasch Nielsen oraz Sarę Blomqvist a także kilku brodaczy do towarzystwa. Grupkę sfotografował Joel Griffith.




Kwieciste, bardzo kobiece i niezwykle zmienne - takie są wg mnie kolekcje Blumarine. Jeden sezon to flowerpower, później kolor od stóp do głów a następnym razem cekiny i złote przeszycia. Na jesień 2014 pojawia się inspiracja Japonią - trochę eklektyczna kolekcja, gdzie w bardzo ciekawy sposób przemycone zostały motywy kimona, peleryny. Piękna rudowłosa modelka Thairine Garcia w obiektywie Camilii Akrans  - podoba się?





Bardzo surowa, artystyczna i skupiona na ubraniach oraz akcesoriach, kampania Bottega Veneta z Edie Campbell (druga duża kampania) jest pierwszą kolaboracją Davida Simsa i marką znaną z misternie plecionych i nieziemsko drogich torebek. Mi się podoba, a Wam? Przyjrzycie się fryzurze modelki, jest kosmiczna, ale bardzo kobieca.


Jak zamawiać trencze to tylko u Christpher'a Bailey'a z Burberry. Najcudowniejsze na świecie płaszcze, kurtki, torebki, buty - kocham tą markę całym sercem, śledzę każdy pokaz i jak tylko zostanę najsłynniejszą na świecie kognitywistką to będę żywą reklamą tego domu mody. Obsada w kampanii iście brytyjska - Cara Delevingne ( druga duża kampania) , Suki Waterhouse oraz Malaika Firth, które fotografował jeden z najlepszych w branży - Mario Testino. Photoshopa jest tyle, że biedna Cara zapewne się nie poznaje na żadnym zdjęciu, jednakże kunszt ubrań i tą Burberrowską brytyjskość czuć na każdej fotografii.




Jak na razie pojawił się co prawda preview z jesiennej kampanii, ale zamiast mnie zainteresować kolekcją, bardzo zgrabnie mnie odstraszono. Carolina Herrera - ostatnio głośno było o jej projekcie sukni ślubnej dla Olivii Palermo i słynnej już reklamie perfum 212 VIP ROSÉ z Gisele Bundchen, tym razem mnie bardzo zawiodła. Kochałam kampanię jej marki z udziałem Karlie Kloss, ale niestety od kilku sezonów "modelka antylopa" nie dostaje angażu u Karolinki. Wielka, wielka szkoda.



W kampanii tej marki spodziewałam się zobaczyć Magdalenę Frąckowiak ( jako dziewczyna samego Daniela Cavalli, czyli syna legendarnego Roberto Cavalliego byłaby idealnym wyborem, a no i wszystko zostałoby w rodzinie), jednakże wybór jest dosyć zaskakujący. Rita Ora została twarzą jesiennej kolekcji Roberto Cavalli, zastępując tym samym Iselin Steiro. Piosenkarka wygląda na zdjęciach Francesco Carrozzini niezwykle uroczo, niczym Marilyn Monroe. 






Piąty sezon jako twarz kolekcji - Daria Werbowy nie boi się kolejny raz wystąpić w reklamie marki Celine bez makijażu, z potarganymi włosami i małą porcją photoshopa. Brawo za odwagę i chęci, szkoda tylko że efekt marny (niemiecki fotograf Juergen Teller ewidentnie się nie popisał ).



To jest prawdziwa bomba, tylko spójrzcie. Karl Lagerfeld przeszedł sam siebie! Rewelacyjna kampania dla Chanel, gdzie pierwsze skrzypce gra Cara Delevingne (kolejna kampania na koncie modelki) oraz Binx Walton. Jest bardzo kolorowo, energicznie i (!) sportowo. Mistrzostwo świata, biorę wszystko i idę w tym na trening.




Torebka w nagrodę za dobry trening - dobra motywacja?

 Jak zobaczyłam materiały promocyjne tej marki na sezon jesienny, to zastanawiałam się - o co chodzi? Letnie bluzeczki, słoneczko i trawka, potem dopiero pojawiają się jakieś futra. Jak lubicie oglądać kampanie, które są odzwierciedleniem pogody za oknem, to za jakiś miesiąc Chloe będzie idealne. Później będziecie tylko tęsknić za latem, a nie czekać z niecierpliwością na piękną, kolorową jesień. Mi się nawet widzi, mimo iż jako modelki wybrano Sashę Pivovarovą i Andreę Diaconu.


Zdjęcia wykonał duet Inez & Vinoodh


Gisele w milionowej kampanii w swojej karierze. Tym razem Colcci. Po czterech latach marka wreszcie zarobiła na tyle, by móc ponownie zaangażować najbogatszą modelkę świata, która stanęła przed obiektywem Giampaolo Sgura. Jako iż jestem wielką fanką zarówno Gisele jak i Colcci to ich współpraca zdecydowanie mnie cieszy mimo iż ze zdjęć kapie photoshop.





David Yurman zastąpił w tym sezonie biuściastą Kate Upton podstarzałą Kate Moss. Efekt? Jak widać.



Kolejna z moich ulubionych marek - Diesel Black Gold. Bardzo prosta, nie narzucająca się kampania - dominuje znowu biel i czerń, szkoda tylko że w kampanii modelka jest boso, bo buty Diesel robią wg mnie całą stylizację ( każdy przecież wie, że Diesel Black Gold to skóra, metal, zamki i glam rock ). Tak czy siak, jestem wierną fanką.





Joanna Przetakiewicz się zachwyca, wszystkie największe magazyny modowe się podniecają a ja jestem załamana. Co ten Raf Simons zrobił z Diorem? Czy naprawdę nikt nie widzi, co on "tworzy" ? Spójrzcie tylko na buty i okulary. Nie rozumiem i nie zrozumiem zachwytu nad kreacjami z kołdry dla Jennifer Lawrence ( tak jak i samego wybory jej jako ambasadorki marki ) oraz wielkich kieszeni w sukienkach na tegorocznym pokazie Haute Couture. Galliano, proszę Cię, wróć!




DKNY oraz Donna Karan New York - mamy tu już stałą obsadę - Rita Ora w kampanii dla marki młodzieżowej, gdzie wystąpiła z razem z tysiącem no-name'ów. Jest ładnie, widać ubrania ... i to w sumie tyle. Natomiast prawdziwa bajka dzieje się w reklamie podstawowej linii amerykańskiej projektantki. Karlie Kloss jak zwykle zachwyca mimo iż efekt zdjęć powoduje oczopląs i nawroty ataków padaczkowych.





Włoską sielankę pora zacząć- tym razem w towarzystwie Claudii Schiffer oraz Bianci Balti. Niemiecka modelka wraca po pięciu latach jako twarz kolekcji Dolce & Gabbana i trzeba przyznać, że idealnie odnalazła się na tej południowej sieście. Modelki i modele pozują w sztucznym lesie, gdzie rzekomo zbierają owoce, kwiaty i wspinają się po drzewach. Jest jak zwykle od kilku sezonów u duetu D&G, czyli dużo ludzi, kilometry nadruków na ubraniach i wszechogarniający przepych.




Na Fashion Spot długo zastanawiano się, co przedstawia zdjęcie promujące markę Dsquared2. Czyżby panowie przerzucili się na projektowanie kołnierzy ortopedycznych? Oto przed Wami Amanda Murphy w obiektywie duetu Mert & Mercus.


To już staje się trochę nudne - Gisele Bundchen dla Emilio Pucci. Ta kobieta zgarnia wszystkie lukratywne kontrakty. Ha! Ale tutaj chociaż można rozpoznać jej śliczną twarz.




Włoska marka Ermanno Scervino tym razem w nieco innej odsłonie. Niezbyt urodziwa Lindsey Wixon uwodzi nas swoim ciałem, które zgrabnie wygina na ściankach oraz na balkonie w willi Aurelia w Rzymie. Autor zdjęć : Francesco Carrozzini.



Wreszcie polski akcent! Małgosia Bela w obiektywie Claudii Knoepfel & Stefana Indlekofera dla marki Escada. Jest świeżo, delikatnie, zmysłowo i bardzo kobieco. Zestawienie zdjęć : twarz + sylwetka, proste kroje, minimalistyczne dodatki - czego chcieć więcej?



Blond wersja Karmen Pedaru i Suvi Koponen szykują się na wielkie wieczorne wyjście ubrane od stóp do głów w projekty domu mody Etro. Mnóstwo kolorów, wzorów i ozdób. Ja takiego stylu nie lubię, ale na pewno znajdą się jacyś pasjonaci.




Kolejna kampania Karla Lagerfelda promująca ubrania, które wyszły spod jego ołówka. Baja bongo, krótko mówiąc. Mimo iż futra i skóry są prawdziwe to jestem gotowa w nich chodzić od rana do nocy, nie zważając na protesty obrońców zwierząt i pasjonatów weganizmu. Jako modelki dla marki Fendi wystąpiły Nadja Bender oraz Ashleigh Good, która zastąpiła Joan Smalls.


Chcę te buty!



Jedne z najbardziej upragnionych przez kobiety- buty od Giuseppe Zanottiego, co sezon są coraz piękniejsze. Mimo iż w kampanii nie ma Anji Rubik, która przez kilka sezonów była gwiazdą kampanii jednego z najsłynniejszych projektantów obuwia ( stworzyła razem z nim nawet kolekcję sygnowaną jej nazwiskiem ), to reklama z udziałem Andreeą Diaconu również jest boska. Bardzo proste stylizacje, zero przesytu i niepotrzebnego chaosu. Jestem na tak.





Givenchy próbuje się sprzedać dzięki twarzy Kendall Jenner. Czy jedna z Kardashianek uratuje tą jakże marną kampanię? Oj nie, tu już nie ma ratunku.



 Każdy już widział kampanię Gucci z Anją Rubik, Karmen Pedaru oraz Joan Smalls, ale mimo to i tak przypomnę, bo jest tego warta.




Hermes od zawsze miał, ma i będzie mieć nosa do dobrych kampanii. I tym razem nikt nas nie zawiódł. Co ciekawe, twarzą tego słynnego domu mody została francuska modelka Othilia Simon, której towarzyszyli niecodzienni modele - konie. Wyszło bardzo klimatycznie, tak jak lubię najbardziej.


 
Wiecie co, nie będę Wam mówić, kto wystąpił w kampanii promującej markę Isabel Marant - sami zgadnijcie, macie jeden strzał. 




Dla Jasona Wu wynajęto najseksowniejszego aniołka Victoria's Secret - Adrianę Limę, którą sfotografowali Inez & Vinoodh. Jak na razie jest tylko jedno zdjęcie, zobaczymy co będzie później.


A teraz jedna z najlepszych kampanii tego sezonu - Jil Sander oraz Jil Sander Navy. Niby nic, a tak cieszy moje oko, że nie mogę przestać oglądać tych zdjęć. Prostota, prostota i jeszcze raz prostota. Chcę całą kolekcję.







Kolejne ekskluzywne buty, które opanowały świat - Jimmy Choo. Modelka Catherine McNeil zastąpiła nieoficjalnie lubującą się w liftingu aktorkę Nicole Kidman, myślę że na dobre. Fotografował Peter Lindbergh.

O matulu, te buty i kurtka nie dają mi spać!



Powiem tak, nigdy nie wiedziałam i nadal nie wiem o co chodzi w kampaniach Kenzo. Dlatego myślenie po co, co to i kto to - zostawiam Wam. Kobieta : Guinevere van Seenus, mężczyzna: Robbie McKinnon, fotograf: Pierpaolo Ferrari.




Istne szaleństwo w wydaniu Lanvin. W kampanii wzięła udział Edie Campbell oraz (!) jej rodzina - matka Sophie Hicks, ojciec Roddy Campbell, siostra Olympia oraz brat. Alber Elbaz jak widać popłynął.



Portrecik rodzinny.


Alexa Chung pojawiła się w jesiennej odsłonie reklamy torebek Longchamp. Ale co tam ona, spójrzcie tylko na tego psiaka. Jest przeuroczy! Max Vadukul musiał podczas sesji wykazać się cierpliwością, jak tu nie schrupać takiego ryjka? Co ważne, to nie jest pierwsza duża kampania na koncie tego psa - on kiedyś będzie bardziej sławny niż kotka Choupette Karla.



Po odejściu Marca Jacobsa, firma wg mnie kompletnie zmieniła podejście do tworzenie mody. Ubrania Louis Vuitton wydają mi się bardziej casualowe, przeznaczone do noszenia na co dzień a nie do cyrku. Kampania ma się pojawić w sierpniowych wydaniach modowych magazynów. Modelki: Charlotte Gainsbourg, Liya Kebede, Freja Beha Erichsen oraz Jean Campbell, fotografowali Bruce Weber, Annie Leibovitz i Juergen Teller.




Marc by Marc Jacobs - tutaj ukrywa się jeden z najbardziej ekscentrycznych współczesnych projektantów. Sama historia tej kampanii jest naprawdę ciekawa, ponieważ załoga Marca Jacobsa ogłosiła na instagramie konkurs, w którym można było wygrać udział w kampanii projektanta - wystarczyło tylko zamieścić na portalu zdjęcie z opisem #catmemarc. A oto i efekt współpracy z laikami.





Jak zawsze prosta i klasyczna kampania Max Mary - piękna kobieta i ponadczasowe stroje. Czego chcieć więcej? Jako twarz kolekcji wybrano Carolyn Murphy, która jest szczególnie znana z reklam sieciówki Massimo Dutti.





Czterdzieści sezonów i za każdym razem to samo. Michael Kors widać wszystkie swoje pomysły wyczerpuje przy tworzeniu kolekcji, więc potem zatrudnia tylko fotografa i mówi " to co zwykle ". Czy Was też to już nudzi? Wiecznie tylko Karmen Pedaru i ten tandetny, sztuczny blichtr i bogactwo.




Wreszcie wraca Joan Smalls - tym razem w projektach Missoni. Jest intrygująco, widać tylko że zdjęcia robione w czterdziestostopniowym upale, a tu dziewczyna w kożuchach i grubych rajtkach. Ale efekt końcowy mnie zadowala.





Nawet Steven Meisel nie uratował kampanii dla Miu Miu. Czy tylko mnie irytuje, że ktoś próbuje zrobić ze mnie głupka, wmawiając mi "nie, te zdjęcie nie są prześwietlone, to jest sztuka, zachwycaj się!". Podobno inspiracją był sam Andy Warhol. Modelka: Stacy Martin





Żeby nie było zbyt miło, wraca do nas znowu Cara Delevingne. Tym razem brytyjska modelka stanęła przed obiektywem Tima Walkera, a efekt jaki razem uzyskali naprawdę mi się podoba. Mulberry zabiera nas na szkocką wieś i wzgórza, ukazując nam chociaż namiastkę zbliżającej się jesieni.





Jak jeszcze nie macie dosyć ślicznej brytyjki, to mam coś dla Was. Jeśli natomiast już nie możecie znieść jej wszędobylskiej buźki, to szybko przewińcie w dół - otóż Cara Delevingne została główną gwiazdą kampanii Pepe Jeans. Zdjęcia robił Mario Sorrenti ( który fotografował już modelkę dla marki Balmain).





Teraz zabieram Was na huśtawkę, ale nie byle gdzie - będziemy się huśtać nad Nowym Jorkiem. Obok nas usiądzie Tilda Lindstam, ubiorą nas w ubrania od Phillipa Lima a wszystko uwieczni na fotografiach Vincent van de Wijngaar. Obiecuję, że efekt powali Was na kolana.



Skóra ( i to na dodatek jeszcze biała), futro i królewski fotel - na planie kampanii Ports 1961 nie żałowano pieniędzy. Oto przed Wami - Josephine Le Tutour, którą sfotografował Craig McDean.




Wreszcie, wreszcie, wreszcie! Oglądaliście Transformersów z blond pięknością Rosie Huntington- Whiteley? To dobrze, bo ja nie. Jako były aniołek Victoria's Secret ma zapewnioną dożywotnią sławę + no jest po prostu przepiękna. Nie tylko ja ją wychwalam, zrobił to też Prabal Gurung mianując ją twarzą swojej jesiennej kolekcji. Daniel Jackson fotografował.




Pra(w)da jest taka, że to pierwsza kampania od X sezonów tej firmy, której mówię TAK. Bez żadnych przerysowań, bardzo surowa i minimalistyczna. Jako twarz kolekcji wybrano wschodzącą gwiazdę modelingu -  Micę Arganaraz, co ciekawe to pierwsza kampania od 2013 roku, gdy występuje w niej tylko jedna modelka ( pamiętacie ostatnie reklamy z szalonymi makijażami, fryzurami i w ogóle wszystkim?)
Parkę uwiecznił Steven Meisel.




Proenza Schouler nadal pozostaje w sezonie letnim i ani myśleć zakładać nam futra oraz grube płaszcze. Inspiracja motywem zwierzęcym dominuje w kolekcji jesiennej nowojorskiej marki. Projektanci jako twarz kampanii wybrali Julię Bergshoeff, która zapozowała dla Davida Simsa.





Saint Laurent przeistoczyło się w markę bardzo glamrockową, gdzie bazą stają się skórzane kurtki i wyraziste akcesoria. Hedi Slimane, jako dyrektor artystyczny, który jest jak widać równie wielkim człowiekiem rensesansu jak Karl Lagerfeld, zrobił czarno - białe fotografie, gdzie możemy zobaczyć nową twarz Valery Kaufman. Bardzo widzi mi się stylówa panienki!




Czerń i chaber - moje dwa ukochane kolory, tym razem w kampanii dla marki Salvatore Ferragamo. Wraca do nas ponownie Mariacarla Boscono, Suvi Koponen oraz Amanda Murphy w roli modelek oraz znany już duet Mert & Marcus, którzy uwiecznili kobietki na tych cudownych fotografiach.




Piękna jak zawsze, droga jak zwykle i opatrzona jak nigdy. Gisele Bundchen w tym sezonie jest dosłownie WSZĘDZIE. Teraz, żeby nie było nudno Sonia Rykiel zdecydowała ubrać ją w dresy i wyliniałe t-shirty, aby zobaczyć czy uda się zrobić ją chociaż trochę brzydszą. Nic z tego.




Kate Moss wraca falami - albo zastępuje Gisele w każdej wielkiej kampanii albo daje odpocząć grafikom i tylko delikatnie informuje, że nadal żyje i ma się ... nieźle. Teraz właśnie nadszedł ten sezon, że godna jej sławy jest tylko Stella McCartney




Tom Ford mógłby zostać moim mężęm - nie dość, że przystojny (ale aż tak?!) to jeszcze codziennie by mnie ubierał oraz zopatrywał w najpiękniejsze perfumy. Czego chcieć więcej? 
Twarzą jesiennej kampanii zostali: Gigi Hadid, Patrick Schwarzenegger, Sabrina Ioffreda, Ella Richards, Vanentijn de Hingh, Yaya Decosta, Lida Fox, Ashleigh Good, Natalie Westling i Ian Mellencamp. Fotografował: Johnny Dufort.

Nie,nie- najpierw będziecie ze mną podziwiać Tomasza.






Trzeba przyznać, Valentino tym razem w inny sposób próbuje zdobyć klientele, prezentując swoją kolekcję po przyjęciu ciekawej strategii. Sami oceńcie.




 Ostatnia kampania i wielki powrót Freji Behy Erichsen. Czy udany? Jest trochę golizny, w końcu zdjęcia robił najsłynniejszy gwałciciel, pedofil, zboczeniec i degenerat Terry Richardson.  Kampania dla Zadig & Voltaire.





 To by było na tyle. Mam nadzieję, że upatrzyliście sobie kilka ciekawszych reklamówek, dajcie znać co zawładnęło Waszymi sercami na nadchodzący sezon.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz